TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
Na této stránce:
Na SŠIEŘ v Rožnově pod Radhoštěm působí v rámci systémového projektu RAMPS – VIP III. financovaného z Evropských sociálních fondů a státního rozpočtu České republiky školní psycholog PhDr. Mgr. Andrea Bernátková Vraštilová.
Cíl projektu:
Hlavním cílem projektu je inovace a rozšíření systému školních poradenských služeb působením školních psychologů a školních speciálních pedagogů přímo na 140 základních a středních školách v ČR.
Zaměření projektu:
Projekt je zaměřen na poskytování poradenských služeb včetně včasné diagnostiky a intervence v oblasti rizikového chování, na přístupy k řešení neprospěchu, záškoláctví, šikany a agresivního chování. Zvláštní pozornost je věnována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Projekt napomáhá komunikaci mezi rodinou a školou.
Činnost školního psychologa ve škole je samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Jedná se o komplexní službu studentům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, z koncepce školního poradenského pracoviště školy: Střední škola informatiky, elektrotechniky a řemesel v Rožnově pod Radhoštěm, Školní 1610, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm a z ročního plánu činnosti školního psychologa.
Chceme žákům a učitelům nabídnout možnost obrátit se v případě školních i osobních problémů na odborníka. Kdo chce vyhledat tuto službu, může bez jakýchkoliv obav kontaktovat přímo školní psycholožku PhDr. Mgr. Andreu Bernátkovou:
O změnách budete průběžně informováni na stránkách školy.
SUDÝ TÝDEN | LICHÝ TÝDEN | |
---|---|---|
Po |   09 : 00 - 12 : 00 |   07 : 30 - 12 : 00 |
Út |   09 : 00 - 12 : 00 |   07 : 30 - 12 : 00 |
St |   07 : 30 - 12 : 00 |   07 : 30 - 12 : 00 |
Čt |   07 : 30 - 12 : 00 |   07 : 30 - 12 : 00 |
Pá |   --- |   --- |
Po telefonické domluvě, emailem či osobně je možné se na konzultaci domluvit kdykoliv i mimo konzultační hodiny. Krizová intervence okamžitě.
Veškeré změny hodin z důvodů práce se třídami, školení apod. budou zveřejněny zde a na dveřích pracovny.
Psycholožka není oprávněna omluvit žáka z hodiny, to smí pouze třídní učitel či rodič (zákonný zástupce).
V Rožnově p.R. 1.9.2013 | PhDr. Mgr. Andrea Bernátková Vraštilová |
Návštěva psychologa není projevem slabosti, ale naopak důkazem toho, že se nebojím zhodnotit reálně svůj aktuální stav. Je to projev odhodlání tento stav nebo problém řešit a pracovat na sobě.
Úkolem psychologa není určit, zda jsem „normální“, nebo nejsem, zda je můj problém dost důležitý, nebo je to prkotina…, ale je tu proto, aby mi pomohl situaci či problém řešit.
Psycholog zde není pouze pro ty, kteří neumí řešit své problémy. Je tu pro ty, kteří se chtějí poradit, hledají podporu, chtějí se na situaci podívat pod jiným úhlem pohledu, nebo třeba jen potřebují, aby je někdo vyslechl…a pak mohou řešit své problémy snáze, lépe, nebo jinak.
Psycholog tu není jen pro ty, co mají nějaký „problém“. Je tu také pro ty, co na sobě nebo svých vztazích chtějí něco zlepšit, posílit, nebo třeba jen o tomto popřemýšlet…
Obecně lze říci, že školní psycholog vykonává na škole činnost diagnostickou, konzultační a poradenskou. Tyto činnosti jsou orientovány na práci s pedagogickým sborem, s jednotlivými učiteli, s třídními učiteli, s žákovskými kolektivy, s jednotlivými žáky a s jejich rodiči.
Pracuje jak s aktuálními problémy, tak s problémy, které trvají delší dobu, a především pracuje prostřednictvím preventivních aktivit – na prevenci negativních jevů (záškoláctví, neprospěch, šikana, závislosti apod.).
Oficiální vymezení standardních činností psychologa na škole najdete ZDE .
S čím konkrétně můžete například přijít…
Žáci
Učení, prospěch
Vztahy ve škole, ve třídě, s učiteli
Osobní
Rodiče (zákonní zástupci)
Rodiče se na mě mohou obrátit, pokud chtějí konzultovat otázky výchovy a vzdělávání svých dětí, a to konkrétně například tyto:
Učitelé
Rovněž učitelé mají možnost se mnou spolupracovat a konzultovat vzdělávací a výchovné otázky týkající se žáků, ale také jejich vlastní práci.
Konzultace jsou samozřejmě důvěrné, já sama jsem vázána mlčenlivostí a Etickým kodexem práce školních psychologů.
S veškerými osobními údaji je nakládáno v souladu se zákonem č.101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů.
Služby školního psychologa jsou bezplatné.
Naší poslední velkou akcí byly ADAPTAČNÍ POBYTY žáků prvních ročníků.
Žáci a jejich rodiče mají poměrně široké možnosti, kam obrátit, pokud:
Pokud si nejste jisti, která forma pomoci je pro Vás nejlepší, obraťte se na školního psychologa nebo Pedagogicko-psychologickou poradnu, kde Vám mohou přímo doporučit DALŠÍ ODBORNÍKY .
ČLÁNEK s několika tipy pro efektivní učení.
Článek o PORADENSTVÍ k volbě povolání či výběru vysoké školy, užitečné tipy a odkazy pro budoucí absolventy SŠ a SOU.
KRÁTKÝ ČLÁNEK obsahuje odkaz na dotazníky o závislosti na tabáku a cigaretách a také několik tipů a užitečných odkazů pro ty, kdo chtějí přestat kouřit.
Krátký článek obsahuje INFORMACE O ALKOHOLU , o jeho záporech, o závislosti na alkoholu včetně odkazů na dotazníky k testu závislosti.
Pokud máte problémy s alkoholem a chcete je zvládnout, můžete vyhledat PRVNÍ POMOC nebo se inspirovat SVÉPOMOCNOU PŘÍRUČKOU odborníka na závislosti Dr. Nešpora – čtivé a velmi užitečné.
Vše o drogách a jejich škodlivých účincích naleznete ZDE.
Marihuana - je nebo není problém?
Dotazník o závislosti na drogách
Pokud máte pochybnosti, VYZKOUŠEJTE .
Potýkáte se se závislostí na droze?
Vyhledejte pomoc viz Kontakty na odborníky mimo školu nebo níže uvedené webové odkazy.
Internetové odkazy (informace, kontakty, rady, zajímavosti)
Můžu být závislý na internetu a co s tím?
KRÁTKÁ PREZENTACE s tipy a odkazy na pomoc.
Přečtěte si ČLÁNEK O ŠIKANĚ A KYBERŠIKANĚ .
Grafický návrh: P. Fuchs, L. Hapl; HTML a CSS: J. Kudrik, L. Hapl; PHP a MySQL: M. Orlík, L. Hapl| Přihlášení do Administrace